I bring the spirit of Burning Man to the Netherlands with a campaign that champions its principles and positivity. In today’s complex cultural landscape, Burning Man Netherlands fosters a space where differences blend through openness and interaction. Emphasizing transparent communication and self-expression, participants are encouraged to share their cultural identities and bring items from their heritage, celebrating diversity.
My design features transparent film, a handcrafted typeface, and vibrant colors to highlight positivity and transparency. Diverse, multicultural imagery underscores inclusivity. This warm, analog approach appeals to a broad audience and captures the essence of the event.
Opdracht
De eetgewoonte van de bevolking moeten veranderen zowel vanuit klimatologische redenen als dierenleedis het belangrijk dat er een omslag plaats gaat vinden. Dit project om dat doel te bereiken. Het project van drie-sterren chef Jonnie Boer gaat een exclusieve keten van vegan fastfood restaurant opzetten. De ambitie is om een fantastische smaakbeleving te geven terwijl alle producten biologisch en zelfgekweekt zijn. Het restaurant komt ten plaats op het NDSM terrein ter Amsterdam.
Concept
Het Onmogelijke Huwelijk : staat in het teken van een bijzondere smaakbeleving te te bezorgen. Dit doormiddel van van de raarste combinaties waar je nooit zou van hebben gedacht dat het lekker zou kunnen zijn. Denk hier bijvoorbeeld aan boomschors lasagna en peper ijs.
Uitwerking
Ik wil graag (gekke en moderne) combinaties uitstralen, dit komt terug in het kleurgebruik bv door aarde tinten en andere kleuren die uit de natuur komen. Ook de bijzondere combinatie van groen en paars, een combinatie die je niet zo snel bij elkaar ziet. Het logo is opgebouwd uit verschillende fonts zoals: sans, sans-serif en een schreefloos lettertype. De combinatie van verschillende fonts bij die toch goed bij elkaar aansluiten passen uitstekend in dit concept. Het concept vegan fastfood vraagt om een moderne uitstraling. Zodat het de doelgroep aanspreekt. De combinatie fastfood vs vegan is een gekke dat maakt dat ik deze tegenstrijdigheid ook in mijn concept ook goed tot uiting breng.
Opdracht
Het Burning Man project komt naar Nederland. Hiervoor willen ze een identity en een introductie-campagne. Ze willen het ook een handmatige/analoge uitstraling die positiviteit voortbrengt.
Concept:
Vormen en verbinden: “Het Nederlandse volk staat onder druk, dit omdat je niet zomaar meer je mening kunt geven over de culturele verschillen.” Daarom creëert burning man Nederland een plek waar deze meningen over de ongelijkheden vervagen. Deze meningen gaan vervagen als je de andere cultuur proeft en dus een kans geeft. Het is dan ook de bedoeling om je uitingen wat je op het festival doet/laat zien zoveel mogelijk op huis te laten lijken. Hiermee stimuleer je in combinatie met de principes van Burning man de binding tussen de mens. En vormen door deze banden een gemeentschap.
Uitwerking
Het analoge komt terug in het gebruikte materiaal: transparante folie. Ook heb ik mijn eigen font gemaakt om het een unieke uitstraling te geven. Positiviteit uitstralen door opwekkende kleuren en daarmme een breed scala aan mensen aan spreken. Dat is mijn concept in de uitwerking.
Opdracht
De gemeente Parijs wil de nieuwsgierigheid van de bezoekers prikkelen en ze een ander beeld van de stad voorschotelen dan de bekende trekpleisters. Maak een magazine over een het 13e arrondissement en neem de nieuwsgierige toerist op een overtuigende wijze mee op een andere kijk op Parijs.
Concept
Diversiteit: Na onderzoek en een bezoek aan het 13e arrondissement kwam ik tot de conclusie dat het stadsdeel enorm veelzijdig is. Je hebt er woonwijken, pittoreske straatjes, een business gebied, en zelfs een kleine Chinatown. De diversiteit zit hem niet alleen in wat er te vinden is, ook de bevolking is divers. Je kan er ook naar school, theater, musea’s, restaurants en ga zo maar door.
Uitwerking
Verschillende in grootte verschillende boekjes gebonden in één magazine, elk boekje heeft zijn eigen verhaal en identiteit door een eigen kleur, typografie en vormenstijl, dit laat zien dat iedereen anders is maar dat het samen een geheel is. Dit is voor mij diversiteit. Ook heeft elk boekje een eigen onderwerp wat weer een goed beeld geeft over het stadsdeel. Zelfs de kaft is van een ander materiaal gemaakt om zo nog meer het verschil in de samenleving vorm te geven.
Opdracht
De gemeente van Amsterdam wil een nieuw iconisch ijsmaak, ze willen een aansprekende campagne die dit ijsje op de markt zet. Maak hier 2 concepten voor en maak een campagne hiervoor.
Concept/uitwerking:
Patatje Rendang
Simon de Wit, de eigenaar van een restaurant, was opzoek naar een nieuwe trend op het gebied van eten. Tijdens een van zijn reizen was hij in Indonesië hij at daar een heerlijk gerecht draadjes vlees in een heerlijke saus. Onlangs had hij een bezoek gebracht aan zijn neef in België. Daar genoten de familieleden van heerlijke Vlaams frieten. Daardoor kwam hij op het idee deze 2 gerechten te mixten. Voor Simon was de mix tussen de exotische Rendang en de Belgische patatten een gerecht dat hem weer deed verlangen naar de geweldige reis die hij had gemaakt en het ‘thuisgevoel’ van de patatten. En het patatje en rendang viel ook goed in de smaak bij zijn klanten
De dansende huizen
De smaak Amsterdamse modder heeft als doel de toerist het verhaal van Amsterdam te vertellen. De dansende huizen kun je goed zien maar de reden de modder is het ingredient waardoor de stad op palen is gebouwd. De smaak modder kan gebruikt worden voor gerechten die het fundament leggen voor een flink avontuur in de hoofdstad.
If you would like to get in touch,
please contact us at
finnpicassovanbohemen@gmail.com
+31 06 24379377